مشخصات پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Raptor Lake Refresh با تعداد هسته‌های بیشتر و کلاک بالاتر منتشر شد

به تازگی شایعاتی از مشخصات پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل Raptor Lake Refresh منتشر شده است و خبرها حاکی از آن است که تعداد هسته‌ها و سرعت کلاک در آنها افزایش یافته و از حافظه رم DDR5 با فرکانس ۶۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. با نزدیک‌تر شدن به تاریخ عرضه پردازنده‌های نسل چهاردهم که پیش‌بینی شده در ماه اکتبر به وقوع بپیوندد، افشاگران شروع به اشتراک‌گذاری اولین اطلاعات در مورد پلتفرم اینتل کرده‌اند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که پردازنده‌های Raptor Lake Refresh نسل جدیدی از اینتل به‌شمار نمی‌آیند، بلکه یک سری به‌روز شده با ویژگی‌های ذکر شده است. شاید برای گیمرها چالش برانگیز باشد که نسل جدید اینتل همان سری Core نسل سیزده است که ارتقا پیدا کرده است.

همان‌گونه که در ابتدا گفته شد، مهمترین تغییر در پردازنده‌های نسل چهاردهم تعداد هسته‌های بیشتر و سرعت کلاک بالاتر در آنهاست و در واقع یک به‌روز رسانی از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل محسوب می‌شود. مشخصات کامل Raptor Lake Refresh در تصویر زیر به چشم می‌خورد.

INTEL-14TH-GEN-CORE

 در این میان توجه ویژه‌ای به سری Core i7 با ۲۰ هسته و ۲۸ رشته شده است. در حقیقت در این پردازنده از ۸ هسته قدرتمند P و ۱۲ هسته کم‌مصرف E استفاده کرده است.

INTEL-14TH-GEN-CORE

پردازنده‌های سری Core i5 اینتل از ۱۶ هسته و ۲۴ رشته بهره می‌برند. اما شایعات مبنی‌بر آن است که اینتل برای پردازنده‌های سری Core i9 هسته‌های بیشتری در نظر نگرفته و تنها به تقویت فرکانس هسته‌ها به ۶ گیگاهرتز بسنده کرده است.

منبع: videocardz

Leave a Comment