اس‌اس‌دی پاتریوت Viper VP4300 Lite خوش قیمت پرسرعت

از سال 2019 که اولین حافظه‌های SSD مجهز به رابط PCIe Gen.4 x4 معرفی شدند، همواره کاربران برای تهیه این حافظه‌ها پر سرعت سرو دست می‌شکستند. اما قیمت بالای این نوع از حافظه‌ها، مانع اصلی تهیه آنها بود.

تا مدتها حافظه‌های SSD کلاس Gen.4 قیمت بالایی داشتند و خرید آنها به صرفه نبود، و در عین حال، مدلهای ارزان قیمت Gen.4 نیز، به دلیل پرفورمنس بسیار ضعیف، ارزش خرید چندانی نداشتند. این معادله اما امروز به هم خورده است.

پاتریوت

شرکت پاتریوت، از عرضه کنندگان معروف حافظه‌های RAM و SSD در دنیا، خانواده اس‌اس‌دیViper VP4300 Lite  را به بازار عرضه کرده است. این خانواده از حافظه‌های SSD، به رابط PCIe Gen.4 x4 مجهز هستند و ضمن ارائه کارایی بالا، قیمت فوق العاده مناسبی دارند.

اگرچه نسبت به چند ماه پیش، حافظه‌های SSD NVMe کمی‌افزایش قیمت جهانی را تجربه کرده اند اما مدل جذابViper VP4300 Lite  پاتریوت با قیمت مناسب کارایی چشمگیری را در انواع کاربری‌ها از خود نشان می‌دهد.

حافظه SSD پاتریوت Viper VP4300 Lite در چهار حجم 500 گیگابایتی، 1، 2 و 4 ترابایتی عرضه می‌شود و می‌تواند سرعت خواندن ترتیبی تا 7400MB/s و سرعت نوشتار ترتیبی تا سرعت 6400MB/s را ارائه کند. این حافظه با چنین سرعتی از اغلب اس‌اس‌دی‌های همرده خود، قوی تر است.

از لحاظ سرعت اتفاقی، با این حافظه می‌توان تا سرعت خواندن 1000K IOPS و نوشتار 700K IOPS دست پیدا کرد.

حافظه اس‌اس‌دی پاتریوت Viper VP4300 Lite مجهز به کنترلر 4 کاناله Maxio Tech MAP1602-C است. این شرکت برای حافظه NAND از مدل 232 لایه TLC بهره گرفته است.

حافظه پاتریوت

در بازارهای جهانی، بسیاری از کاربران حرفه ای از حافظه‌های NVMe برای آرشیو استفاده می‌کنند. شرکت پاتریوت با ارائه مدل 4 ترابایتی از خانواده  Viper VP4300 Lite، به نیاز کاربران برای تهیه SSDهای پر سرعت ظرفیت بالا پاسخ داده است.

همچنین درحالیکه اغلب اس‌اس‌دی‌های بازار در حجم 1 ترابایت تخمین طول عمر حافظه NAND Flash آنها فقط 600 ترابایت نوشتار است، اما حافظه یک ترابایتی پاتریوت Viper VP4300 Lite تخمین طول عمر حافظه ای برابر 800 ترابایت دارد.

سازگاری با کنسول

بنابراین از نظر دوام و طول عمر حافظه فلش، این خانواده از SSDها خیالتان را از بابت ده‌ها سال دوام و طول عمر مفید راحت می‌کند.

سازگاری با کنسول پلی استیشن از دیگر خصوصیات خوب خانواده پاتریوت Viper VP4300 Lite است. بنابراین این SSD برای PS5 یک گزینه ایده آل برای کنسول گیمرها است.

جوایز پاتریوت

حافظه SSD پاتریوتViper VP4300 Lite  به دلیل عملکرد عالی و قیمت مناسب جوایز متعددی را از سایت‌ها و مراجع سخت افزاری معتبر جهانی دریافت کرده است. این اس‌اس‌دی هم اکنون در بازار کشور با ضمانت 24 ماهه الماس رایان ایرانیان قابل تهیه است.

دیدگاهتان را بنویسید