مشخصات پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل سری K با افزایش فرکانس ۲۰۰ مگاهرتزی فاش شد

وب‌سایت Benchlife که قبلا اطلاعات زیادی از اینتل به بیرون منتشر می‌کرد به تازگی ادعا کرده است که از مشخصات کامل سری Core K از نسل چهاردهم اینتل را در اختیار دارد. نسل چهاردهم اینتل سری Core قرار است تا چند ماه آینده سال جاری میلادی عرضه شود. با این حال، مشخصات سری K نسل چهاردهم اینتل اغلب خیلی زودتر در دسترس افراد داخلی و شرکای OEM قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که Raptor Lake Refresh کلاک بالاتری نسبت به نسل قبل از خود دارد. براساس این گزارش، اینتل کلاک‌ سری K یعنی پردازنده‌های رده بالای خود را تا ۲۰۰ مگاهرتز افزایش خواهد داد. همچنین طی اخبار منتشر شده از سه پردازنده رده‌بالا اینتل، سری Core i9-14700K به فرکانس بوست ۶ گیگاهرتز، Core i7-14700K‌ به ۵.۶ گیگاهرتز و Core i5-14700K به فرکانس ۵.۳ گیگاهرتز دست پیدا کرده است.

intel 14th Gen core K

از نظر تعداد هسته، تنها پردازنده Core i7-14700K از سری Raptor Lake Refresh با نسل قبل از خود یعنیRaptor Lake  تفاوت دارد که مجهز به ۸ هسته قدرتمند P و ۱۲ هسته کارآمد E شده است. در نتیجه حافظه پنهان (Cache) نیز تا ۳۳ مگابایت افزایش پیدا کرده است.

سری رده‌بالا K و KF نسل چهاردهم اینتل Raptor Lake Refresh در ماه اکتبر عرضه می‌شود و نسخه‌های غیر از K تا ۶۵ وات در ابتدای سال آینده در دسترس خواهد بود.

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید