لنوو از لپ‌تاپ گیمینگ پرچم‌دارخود به نام Legion 9i خبر داد، مجهز به پردازنده Intel Core i9-13980HX و پردازنده گرافیکی RTX 4090

به تازگی لنوو از طراحی و مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ و پرچم‌دار خود به‌نام Legion 9i رونمایی کرده است. لپ‌تاپ Legion 9i به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ با ظاهری زیبا و سخت‌افزاری پیشرفته از جمله Intel Core i9-13980HX و GeForce RTX 4090 16GB توانست سری در بین رقبا بلند کند و در حال حاضر به عنوان قدرتمندترین لپ‌تاپ موجود در بازار شناخته شود. لنوو با استفاده از خنک‌سازی آبی در این لپ‌تاپ ابتکاری به خرج داده اما در ضخامت کل دستگاه (۱۸.۹ میلی‌متر)، تغییری ایجاد نشده است.

به گفته کمپانی لنوو، Legion 9i باریک‌ترین سیستم خنک‌کننده آبی جهان را خواهد داشت. هنگام رونمایی این دستگاه، یکی از نمایندگان لنوو اسلایدی را به نمایش گذاشت که حاکی از آن بود که مکانیسم خنک‌سازی در این لپ‌تاپ زمانی فعال خواهد شد که دمای سیستم به بالای ۸۴ درجه سانتی‌گراد برسد. این امر گویای طراحی هوشمند این لپ‌تاپ بوده و زمانیکه لود سیستم پایین است از پمپ مایع آن استفاده نخواهد شد.

ویژگی مثبتی که در لپ‌تاپ Legion 9i نهفته است، علاوه‌بر راه‌حل خنک‌سازی پیشرفته که دارای ۳ فن است، فضای کافی برای قرار دادن دو اس‌اس‌دی M.2 2280 و دو اسلات ۳۲ گیگابایتی DDR5 با فرکانس ۵۶۰۰ مگاهرتز در داخل شاسی وجود دارد و از باتری ۴ سلولی و توان خروجی ۹۹.۹ وات ساعت بهره می‌برد.

Lenovo-Legion 9i

لنوو برای Legion 9i یک صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی با پنل IPS و نرخ تازه‌سازی متغیر که حداکثر می‌تواند تا ۱۶۵ هرتز برسد را تدارک دیده که با ویژگی PureSight Gaming به‌منظور بهبود تجربه بصری کاربران ادغام شده است. همچنین برای ساخت درب این لپ‌تاپ از کربن استفاده شده که بر جذابیت هرچه بیشتر آن افزوده است.

Lenovo-Legion 9i-spec

هنوز تاریخ عرضه لپ‌تاپ Legion 9i مشخص نیست، اما از این ماه تولید آن آغاز خواهد شد و به‌زودی در سطح بازار جهانی شاهد استفاده گسترده از آن خواهیم بود.

 

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید