ایسوس کیس ProArt PA602 را با ظاهری مینیمال و چشم‌نواز معرفی کرد

ایسوس پیشرو در تولید انواع قطعات کامپیوتر، کیس PA602 را برای کامل کردن رده محصولات ProArt خود معرفی کرده است. این کیس سطح بالا و بهینه از جریان هوا و ظاهری مینیمال و شیک را در کنار دارا بودن یک فن ۱۴۰ و دو فن ۲۰۰ میلی‌متری و سازگاری با خنک­‌کننده‌­های مایع ۴۲۰ میلی‌متری ارائه می­‌دهد.

ASUS-ProArt-PA602-case

عملکرد بهینه در خنک‌سازی

فرآیند ایجاد گردش هوای بهینه از پنل جلویی کیس که دارای کانال‌های ورودی هوا و دو فن قدرتمند ۲۰۰ میلی‌متری است شروع می­شود. چون این فن‌های بزرگ نسبت به فن­های معمولی ۱۲۰ و ۱۴۰ میلی‌متری قطورتر هستند، با تولید صدای کمتر، حجم بیشتری از هوا را به جریان انداخته و وارد کیس می­کنند که تعادلی کم­نظیر بین کارایی و ظاهر را ارائه می‌نماید. این دو فن بزرگ توانایی گردش در گستره ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه را همراه با کنترل کننده PWM دارند و می‌توانند جریان هوای را تا ۱۹۰.۲ مکعب بر دقیقه به گردش درآورند که عملا دو برابر توانایی فن‌های نرمال ۲۰۰ میلی‌متری معمول است. در پنل پشتی کیس نیز یک فن ۱۴۰ میلی‌متری و کم‌صدا نصب شده تا هوای گرم تولید شده توسط قطعات داخلی را از کیس خارج نماید.

ASUS-ProArt-PA602-case

درون کیس دو صفحه هدایت کننده جریان هوا تعبیه شده که هوای ورودی را به محل­‌هایی که به آن بیشتر نیاز است، می­‌رساند. صفحه هدایت کننده اول در کناره­ طولی محل نصب مادربرد قرار دارد ، هوای ورودی و تازه را از جلو به قسمت­‌های رویی مادربرد یعنی محلی که مدار تغذیه و خنک‌کننده پردازنده قرار دارند، انتقال می‌دهد. هدایت کننده دوم بر روی پنل پوشاننده پاور سوار شده که به شکلی شیب‌دار، هوای ورودی را به سمت کارت گرافیک انتقل می­‌دهد تا همیشه هوای خنک وارد شده، کارت گرافیک را در خنک­‌کنندگی هرچه بهینه‌تر یاری کند.

اسمبل بی دردسر

در تولید کیس ProArt PA602 برای هرچه ساده‌­تر و یکپارچه­‌تر شدن سرهم‌بندی قطعات تمهیدات زیادی اندیشیده شده است. مورد اول جادار بودن این کیس و فضای کار مورد نیاز در زمان اسمبل کردن قطعات است، به‌طوریکه مادربردهایی تا طول ۱۲ و عرض ۱۰.۹ اینچ به سادگی قابل نصب شدن در این کیس هستند. اگر قصد استفاده از کولرهای بادی رده‌بالا که ارتفاع بیشتری دارند را داشته باشید، این کیس شرایط نصب خنک­‌کننده‌­های بادی تا ارتفاع ۱۹۰ میلی‌متر را فراهم می‌کند یا اگر قصد استفاده از بهترین خنک­‌کننده‌­های مایع را داشته باشید نیز می­‌توانید مدل­های رده‌بالای این محصولات را با رادیاتورهایی تا طول ۴۲۰ میلی‌متر به راحتی نصب نمایید تا بهترین عملکرد گرماگیری برای پردازنده مهیا گردد.

تولیدکنندگان محتوا، ادیتورها و افرادی که با نرم­افزارهای تخصصی گرافیکی یا مهندسی کار می‌­کنند، به دلیل سر و کار داشتن با فایل­‌های حجیم مثل: فایل­های پروژه‌­ها، ویدیو­های تبدیلی یا المان­‌های گرافیکی رزولوشن بالا، یا نیاز به نگهداری از حجم بالایی از پروژه­‌هایشان، همیشه نیاز زیادی به تعداد بالای درایو­های ذخیره سازی دارند که کیس ProArt فضای نصب لازم برای نصب راحت ۸ اس‌اس‌دی ۲.۵ اینچی را فراهم می­‌کند، البته ۴ فضای نصب قابل تبدیل به محل نصب هارددیسک‌های ۳.۵ اینچی نیز است.

ASUS-ProArt-PA602-case

جهت ساده‌سازی فرآیند اتصال کانکتور پنل جلوی کیس به کانکتورهای مبدا روی مادربرد، از یک هدر یکپارچه استفاده شده است. هر دو پنل کناری کیس تنها با فشردن یک کلید آزاد شده، قابل جداسازی هستند. همچنین کیس PA602 اولین کیسی است که با مکانیزم تازه ثبت شده و انحصاری ASUS ، امکان نصب بی‌دردسر کارت گرافیک و دیگر کارت‌های توسعه را بدون نیاز به پیچ­‌گوشتی یا دیگر ابزار ایجاد کرده است.

درگاه­های پنل جلویی و امکانات کاربری

تولیدکنندگان محتوا یا طراحان عموما به گستره وسیعی از درگاه‌­های ارتباطی نیاز دارند، پنل جلویی این کیس به یک پورت USB-Type-C، دو عدد USB 3.2 Type-A و دو عدد USB 2.0 مجهز شده است.

به منظور جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار در داخل کیس، بر روی پنل جلویی، بالایی و پایینی، فیلتر ضد گرد و غبار مغناطیسی نصب شده است. البته لازم به ذکر است که کیس PA602 به سنسور هوشمند تشخیص میزان گرد و غبار جمع شده روی این فیلترها مجهز است که در صورت جمع شدن میزان زیاد ذرات گرد و غبار بر روی فیلترها، نور LED قرمز رنگی را در پنل کناری کیس روشن می­کند تا کاربر مطلع شده و برای تمیز کردن فیلترها اقدام نماید.

طراحی پیشرو

این کیس با ظاهر مینیمالیستی و شکل و ظاهر با وقارش، هیچ‌وقت از طراحی دکوراسیون اتاق یا میز کارتان جدا افتاده نخواهد شد و همیشه وقاری چشم‌نواز را به فضای کاری شما می‌­بخشد. پنل کناری از جنس شیشه حرارت داده شده، شما را به تماشای زیبایی­‌های داخل کیس دعوت می‌­کند. البته ناگفته نماند از شیشه دودی استفاده شده تا زیادی هم حواس کاربر را حین کار پرت نکند. در حال حاضر می­‌توانید کیس ProArt PA602 را با دیگر قطعات خانواده ProArt نظیر مادربردهای ProArt، کارت­گرافیک­های ProArt و خنک­‌کننده مایع یکپارچه و قدرتمند ProArt LC 420 با گارانتی الماس رایان ایرانیان به‌صورت همزمان تهیه نمایید و از جلوه­ باوقار کلیه محصولات خانواده ASUS ProArt بهرمند شوید.

ASUS-ProArt-PA602-case

 

منبع: Techpowerup

 

دیدگاهتان را بنویسید