اولین نمایشگر گیمینگ حرفه‌ای الجی با پنل OLED و نرخ نوسازی و رزولوشن متغیر؛ تجربه بازی بدون تاخیر با رنگ‌های واقع‌گرایانه

الجی، کمپانی پیشرو در ساخت نمایشگر‌های خاص در دنیا، امروز از اولین پنل OLED گیمینگ با نرخ نوسازی و وضوح تصویر متغییر خبر داد. این شرکت تولید انبوده پنل‌های ۵/۳۱ اینچی را در ماه جاری آغاز کرده و توانست در بازار صفحه‌نمایش‌های گیمینگ یک سر و گردن از بقیه رقبا بالاتر قرار بگیرد. پنل OLED معرفی شده دست کاربر را در انتخاب نرخ نوسازی بین ۴۸۰ هرتز با رزولوشن FHD و ۲۴۰ هرتز با رزولوشن UHD باز می‌گذارد.

در حالت نرخ نوسازی بالا، کاربران می‌توانند از بازی‌هایی که تغییرات سرعت اهمیت ویژه‌ای دارد مانند باز‌های تیراندازی، لذت ببرند. زمانیکه به رزولوشن بالا بسنده می‌شود، تجربه فوق‌العاده از تماشای فیلم با جلوه‌های بصری یا محتوای 4K با کیفیت بالا ارائه می‌شود.

در واقع نرخ‌نوسازی به تعداد تصاویر نمایش داده شده روی مانیتور در هر ثانیه اشاره دارد، در حالیکه وضوح، نشان‌دهنده تعداد پیکسل‌هایی است که یک صفحه می‌تواند نمایش دهد. هر چه نرخ نوسازی بیشتر باشد، حتی هنگام انتقال سریع صفحه، تصاویر روان و بدون لگ را می‌توان تجربه کرد و در مقابل وضوح بالا، کیفیت ویدئو و تصاویر را دقیق‌تر خواهد کرد.

راه‌حل پیشرفته‌ کمپانی الجی فناوری Dynamic Frequency & Resolution یا DFR است، با وجود فناوری اعلام شده کاربران می‌توانند با تنظیم سرعت پردازش تصاویر، اولویت را بین نرخ نوسازی و وضوح تصویر انتخاب نمایند. فناوری نام برده برای اولین بار با پنل ۵/۳۱ اینچی گیمینگ OLED توسط الجی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

تمامی پنل OLED الجی به سایر فناوری‌های نمایشگر مجهز شده تا تجربه همه‌جانبه را برای کاربران به ارمغان آورد. الجی به زودی پنل ۳۱/۵ اینچی گیمینگ OLED جدید خود را در اختیار سایر شرکای جهانی خواهد گذاشت تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تجهیزات گیمینگ جذاب باشیم. امسال الجی با مجموعه کاملی از پنل‌های OLED گیمینگ در ابعاد ۲۷، ۳۱/۵، ۳۴، ۳۹ و ۴۵ اینچی در بازار نمایشگرهای گیمینگ ظاهر خواهد شد.

پیکسل‌های موجود در پنل‌های OLED بر خلاف LCD ها قادرند سیاهی را به‌صورت کامل و تصاویر را با کیفیت بالا تولید کنند. همچنین با نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه رده‌بالاترین پنل انتخابی برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید