عرضه بیش از نصف اس‌اس‌دی های Enterprise جهان در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، توسط سامسونگ

علی رقم اینکه اینتل و سامسونگ هر کدام حدود ۳۵ درصد از ظرفیت Enterprise SSD عرضه شده در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ را به خود اختصاص داده بودند، با گذشت زمان در سال ۲۰۲۱ سامسونگ ۵۳.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است، در حالی که سهم اینتل از این بازار بزرگ 1۵.۲ درصد کاهش یافته. این اعداد و ارقام زمانی فاش شد که Aaron Rakers تحلیل‌گر موسسه Well Fargo مقاله ای درباره چشم‌انداز Micron با توجه به سهم 5.6 درصدی آن در سال ۲۰۲۱ به بیرون ارائه داد.

با توجه به نمودار، دیده می‌شود که Enterprise SSD سامسونگ با ۵۶.۳ درصد سهم نسبت به دیگر تولیکنندگان رتبه اول را به خود اختصاص داده است و به نظر نمی‌رسد که قصد داشته باشد این جایگاه برتر را به این زودی ها رها کند. براساس این تحلیل وسترن دیجیتال و شریک سرمایه‌گذاری‌اش Kioxia، مجموعاً ۱۴.۴ درصد سهم دارند که آنها را پس از سامسونگ و اینتل در رتبه سوم بازار قرار می دهد. اما اینتل هم داستان جداگانه‌ای دارد و علی رقم این که با ۱۵.۲ درصد به تنهایی در رتبه دوم بعد از سامسونگ قرار دارد پس از تغییر نام بخش تجاری اس‌اس‌دی های خود به Solidigm و مشارکتش با SK hynix، کنسریوم جدیدی با نام  SK hynix-Solidigm شکل داد و توانست تا به سهم ترکیبی معادل ۲۳.۸ درصد رسیده و جایگاه خود را در مقام دوم محکم‌تر نماید.

اگر به عقب برگردیم و در سال ۲۰۱۵ به بررسی سهم تولیدکنندگان و جایگاهی که داشتند بپردازیم خواهیم دید که در آن سالها که خیلی هم دور نیست اینتل در بازار پیشتاز بوده و کم کم جای خود را ابتدا به وسترن‌دیجیتال و سپس به سامسونگ داده است. تماشای پیشرفت تامین‌کنندگان در این بازار مانند تماشای رقابت کشتی‌های نفت‌کش با یکدیگر است و همچون تغییرات سهم کشتی‌ها با نرخ‌های آهسته انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید