ماینینگ و احتیاط‌های آن در زمان بستن ریگ – اطلاعیه گارانتی الماس ایران

لازم دیدیم برخی نکات احتیاطی برای ماینرها در مورد استفاده از کارتهای گرافیک و بستن ریگ جهت ماینینگ را مطرح نماییم تا در آینده متضرر نشوند.

۱. پاور کامپیوتر مناسب جهت ماینینگ با حداقل  ۲۰ درصد توان بیشتر از مصرف سخت افزار انتخاب شده در حالت اورکلاک

عدم انتخاب پاور کامپیوتر استادارد با توجه به استفاده ۲۴/۷ در ماینینگ می‌تواند علاوه بر سوختن خود پاور کامپیوتر باعث سوختن سایر قطعات نظیر مادربرد، گرافیک، سی‌پی‌یو ، هارد و رایزرها شود. خواهشمند است در انتخاب پاور کامپیوتر با برند معتبر دقت نهایت دقت را لحاظ کرده و پاور کامپیوتر را از این نظر همانند قلب انسان فرض نمایید.

جهت اطلاع از توان مورد نیاز سیستم، می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

۲. استفاده از کلید پاور و ریست برای روشن و خاموش کردن برد

کلید پاور - ماینینگ

۳. استفاده از کانکتور Add2PSU

در فرآیند ماینینگ در صورت استفاده از ۲ پاور کامپیوتر به صورت همزمان با استفاده از کانکتور Add2PSU پاورها را به هم متصل نمایید.

استفاده از کانکتور add2psu - ماینینگ

۴. جدا کردن رایزها

در صورت استفاده از ۲ پاور کامپیوتر به صورت همزمان اگه می‌خواهیم رایزرها را جدا کنیم باید مراقب باشیم که هر ۲ پاور کامپیوتر خاموش باشد.

۵. کابل‌های ماژولار پاور کامپیوتر

در صورت استفاده از چند پاور کامپیوتر از برندهای مختلف دقت کنید که ممکن است اتصال کابلهای ماژولار یک پاور کامپیوتر به پاور کامپیوتر دیگر باعث سوختگی در قطعات شود.

کابل‌های ماژولار - ماینینگ

۶. دمای مناسب محل

پیشنهاد می‌کنیم بستری را فراهم نمایید تا دمای کارت‌ها بیشتر از ۶۵ درجه نشود.

۷. مانیتور دمای کارتها به صورت دائم

مانیتور دمای کارت گرافیک - ماینینگ

۸. رایزر‌های استاندارد

استفاده از رایزرهای استاندارد و با کیفیت و طول کابل ترجیها تا ۶۰ سانتی‌متر در سیستم‌های ماینینگ

۹. برخی از ویدیوها به صورت لحظه‌ای هش ریت بالایی را با اورکلاک نشان می‌دهند

لطفا توجه کنید برخی از این موارد به صورت لحظه ای جواب می‌دهند و در طولانی مدت باعث مشکل برای سخت‌افزار شما می‌شود، سعی کنید برای بدست آوردن هش ریت بالاتر طمع نکنید تا سخت افزار شما آسیب نبیند. برخی مواقع این آسیب‌ها ممکن است باعث خروج کارت از شرایط گارانتی شود.

«اورولتینگ یا اورکلاک به شما اجازه می‌دهد که از GPU فراتر از محدودیت‌های ایمنی استفاده کنید و عملکرد را کمی بیشتر افزایش دهید. اگر شما مایل به استفاده از اورولتینگ هستید، این موضوع می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش عملکرد شود. لطفا توجه داشته باشید که اورولتینگ ممکن است گارانتی کارت گرافیک را باطل کند و اورولتینگ مداوم نیز ممکن است باعث شود سیلیکون GPU به میزان زیادی تنزل پیدا کند و در نهایت باعث مرگ زودرس آن شود. به این ترتیب استفاده از اورولتینگ را توصیه نمی کنیم، البته وجود این محدودیت‌ها ، بر روی محصولاتی که برای آن‌ها هزینه می‌پردازید را نیز نمی پسندیم.»

۱۰. تمیز کردن گرد و خاک

رفع گرد و خاک در سیستم - ماینینگ

با توجه به اینکه سیستم‌ها یکسره روشن هستند خیلی زود گرد و خاک جذب می‌کنند و باعث گرم شدن کارت‌های گرافیک و مصرف برق بیشتر می‌شود. سعی کنید هر ۲ هفته یک بار سیستم‌ها را خاموش نمایید، باد بگیرید و فن‌ها را تمیز کنید.

۱۱. دستکاری بایوس

در صورتی که بایوس کارت‌های گرافیک در زمان مراجعه به خدمات دستکاری شده باشد، گارانتی آنها طبق سیاست‌های تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک، باطل می‌شود.

۱۲. استفاده از بدنه چوبی در ساخت ریگ

در ساخت پارتیشن ریگ سعی کنید از بدنه چوبی استفاده کنید چرا که نوع فلزی رسانا بوده و ممکن است سخت افزار شما دچار مشکل شود.

 


خواهشمند است موارد فوق را رعایت نمایید تا در آینده مشکلی برای شما به وجود نیاید.

جهت اطلاع از شرایط گارانتی کارت گرافیک به آدرس ذیل مراجعه نمایید.

شرایط گارانتی کارت گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید