معرفی اولین مانیتور ۴۲ اینچ OLED جهان توسط ایسوس

به تازگی ایسوس اولین نمایشگر ۴۲ اینچ OLED جهان را معرفی کرد. این نمایشگر 4K به طور اختصاصی برای علاقه‌مندان حوزه گیمینگ طراحی شده که ایسوس توانسته است با وضوح و نرخ نوسازی بالا در کنار فناوری OLED رنگ و کنتراست عالی را در آن به کاربران ارائه دهد.

نمایشگرهای جدید ایسوس PG48UQ و PG42UQ نام دارند. پیشتر نمایشگرهای OLED، ۴۸ اینچ از برندهای دیگری وجود داشت، اما تاکنون یک نمایشگر ۴۲ اینچ با تمام این ویژگی‌ها طراحی نشده بود. به گفته برخی از کاربران این نمایشگر برای برخی تنظیمات کمی بزرگ است، اما می­توان گفت که از نمایشگرهای ۴۸ اینچی که سال پیش عرضه شد، بسیار بهتر است.

با وجود مشخصاتی نظیر رزولوشن 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۱ میلی ثانیه که برای هر دو نمایشگر می‌توان برشمارد، باید گفت که هر دوی آنها در رده پریمیوم قرار دارند. ناگفته نماند با وجود اینکه نمایشگرهای جدید ایسوس از HDR10 پشتیبانی می­‌کنند و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ را ارائه می‌کنند، اما فعلا گواهی VESA DisplayHDR را دریافت نکرده ‌اند.

ایسوس اعلام کرده است که نمایشگرهای جدید با توجه به دقت رنگ بسیار بالا، برای ویرایش عکس و فیلم نیز بسیار قدرتمند عمل می­ کنند. این پنل‌ها ۹۸ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می­ دهند و برای دستیابی به مقادیر Delta-E کمتر از 2 کالیبره شده‌­اند.

علاوه بر مشخصات یاد شده برای نمایشگرهای جدید ایسوس، می توان گفت که این نوع نمایشگرها دارای یک جفت پورت HDMI 2.1 می‌باشند که از پهنای باند کامل استاندارد ۴۸ گیگابیت بر ثانیه، نرخ نوسازی متغیر و حالت خودکار کم تأخیر برای گیمرها پشتیبانی می­‌کنند.

ASUS-Monitor2-42-inch-OLED

دیدگاهتان را بنویسید