بررسی اینتل NUC8i7HVK ، قدرتمندترین کامپیوتر کوچک جهان

اینتل NUC8i7HVK

اینتل اوایل سال ۲۰۱۶ از کامپیوتر کوچک رومیزی خود با نام Canyon NUC رونمایی کرد. حالا در نمایشگاه CES 2018 این کمپانی نسل جدید کامپیوتر کوچک خود را با نام Hades Canyon به نمایش در آورده است که این بار از گرافیک مستقل بهره می‌برد.

برخلاف نسل قبلی این کامپیوترهای کوچک حرفه ای که با نام Skull Canyon شناخته می‌شد و به پردازنده‌ی Core i7-6700HQ مجهز شده بود؛ اینتل در Hades Canyon از پردازنده‌ی Core i7-8809G استفاده کرده است. این پردازنده  قدرتمند از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند و حداکثر توان مصرفی پردازنده‌ی آن  ۱۰۰ وات است. اگر مایل باشید نسخه‌ی ارزان‌تر Hades Canyon را تهیه کنید، می‌توانید مدل مجهز به پردازنده‌ی Core i7-8705G را نمایید.

در این مطلب قصد داریم این مدل که قدرتمندترین کامپیوتر کوچک با گرافیک مجتمع می باشد را معرفی نماییم.

اینتل NUC8i7HVK

اینتل NUC8i7HVK دارای پردازشگر Core i7-8809G است که با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، ۸ مگابایت حافظه کش را به همراه دارد. این تراشه در بخش گرافیکی خود، دارای پردازشگر داخلی Radeon RX Vega GH است. این پردازنده، از سری مدل‌های کم مصرف تولید مشترک AMD و Intel است.

اینتل NUC8i7HVKهمانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این کامپیوتر با وجود ابعداد کوچکش طیف وسیعی از درگاه‌های ورودی و خروجی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مینی پی سی ۱.۵ لیتری NUC دارای ابعاد 221x142x39 mm  بوده و ۲ عدد رابط Thunderbolt 3 و یک رابط USB 3.1  (Gen 2) Type-C برای آنها در نظر گرفته شده است. دو عدد رابط HDMI 2.0a و دو عدد رابط DisplayPort 1.3 نیز از جمله دیگر موارد قابل اشاره در کامپیوترهای NUC اینتل هستند. از آنجایی که اینتل این دو کامپیوتر را با قابلیت رندر واقعیت مجازی طراحی کرده است، ۲ رابط Thunderbolt 3 و HDMI در جلوی دستگاه تعبیه شده که استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را تسهیل می‌کنند.


Intel NUC8i7HVK (Hades Canyon)
Processor Intel Core i7-8809G
Memory Not included; two DDR4 SO-DIMM slots available
Maximum memory capacity 32 GB
Chipset Intel HM175
Graphics AMD Radeon RX Vega M GH with 4 GB HBM2 RAM
Storage Not included; two M.2 slots with SATA and NVMe support available
Expansion and display outputs Front panel:
One USB 3.1 Gen 2 Type-A port
One USB 3.1 Gen 1 Type-A port with charging capability
One USB 3.1 Gen 2 Type-C port
One HDMI 2.0 output
One SD card reader
One 3.5-mm combo jack for headphone/microphone
Rear panel:
Four USB 3.1 Gen 1 Type-A ports
Two Gigabit Ethernet jacks
Two Mini DisplayPort 1.2 connectors
Two Thunderbolt 3 ports
One HDMI 2.0 output
One combo audio/optical mini-TOSLINK jack
Communications Intel Wireless-AC 8265 (802.11b/g/n/ac)
One Intel I219-LM Gigabit Ethernet controller
One Intel I210 Gigabit Ethernet controller
Bluetooth 4.2
Quad-mic far-field array with beamforming
Front-panel consumer IR receiver
Dimensions (W x H x D)  8.7″ x 1.5″ x 5.6″ (221 x 39 x 142 mm)
Power adapter (L x W x H) 230 W
7.8″ x 3.9″ x 1″ (199 x 99 x 25 mm)
OS None included

اینتل لامپ‌های RGB را نیز در داخل کنیون جدید قرار داده است تا گیمرها بتوانند نورپردازی کامپیوتر خود را به میل خود، سفارشی کنند.

اینتل NUC8i7HVK

جالب است بدانید که به‌کارگیری کارت‌گرافیک Radeon باعث شده است این کامپیوتر کوچک بتواند تصویر خروجی را روی ۶ نمایشگر پخش کند. اینتل همچنین تأیید کرده است که این کامپیوتر از خروجی تصویر با رزولوشن UltraHD Blu-rays با HDR پشتیبانی می‌کند. نسل جدید Canyon از فناوری PlayReady 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند از طریق آن به محتوای پریمیوم 4K که بر پایه‌ی این استاندارد رمزگذاری شده است، دسترسی داشته باشد.

پشتیبانی از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 SO-DIMM، دو عدد رابط LAN و امکان نصب دو ذخیره ساز M.2 PCIe SSD را به امکانات NUC8i7HVK اضافه کنید.که قادر به اجرای بازی ها و حتی VR نیز خواهند بود.

تراشه‌ی کنترلر شبکه‌ی وای-فای نیز از AC8260 به AC8265 ارتقاء یافته است تا اتصال شبکه‌ی بی‌سیم پایدارتر و سریع‌تر شود.

شرکت اینتل به تازگی تصاویری از مادربردهای این محصولات را منتشر کرده است. سیستم خنک‌کننده، به مانند لپ‌تاپ‌های سطح بالا به انتها برده شده و این مادربرد به دلیل ابعاد کوچک خود، از هر دو سمت برای بخش های مختلف یک برد استفاده کرده است. پردازنده‌ای که بر روی برد مشاهده می کنید، مدل Core i7-8809G  است.

اینتل NUC8i7HVK

اینتل NUC8i7HVKدر تصویر ذیل نیز می توانید دیاگرام این دستگاه را مشاهده نمایید.

اینتل NUC8i7HVK

 

طبق بررسی وبسایت CPUBenchmak پردازنده این دستگاه دارای عملکرد مناسبی نسبت به  سایر محصولات هم رده دارد.

اینتل NUC8i7HVKاینتل NUC8i7HVK

تصویر ذیل بنچمارک پردازنده گرافیکی این دستگاه طبق تست PassMark – G3D Mark می باشد.

اینتل NUC8i7HVK

جمع بندی :

اولین تجربه ما با NUC8i7HVK ما را تحت تاثیر قرار می دهد. اینتل توانسته است یک دستگاه قدرتمند با عملکرد فوق العاده را با این ابعاد کوچک تولید نماید.

با مقایسه پردازنده گرافیکی این دستگاه با محصولات هم رده نظیر GeForce GTX 1060 6GB یا Radeon RX570 که در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار می باشد می بینیم که در برخی از بازی ها این دستگاه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

جالب است بدانید که پس از سال‌ها انتظار، بالاخره اینتل و AMD با تولید این پردازنده مشترک، به جنگ با انویدیا خواهند رفت.

طبق ادعای اینتل ،کاربران با استفاده از پردازنده گرافیکی این دستگاه یعنی RX Vega M GL در بازی Hitman، ۱.۴ برابر سرعت بیشتر نسبت به پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند GTX 1050 انویدیا را تجربه خواهند کرد که در نوع خود خارق‌العاده است.

این موضوع بدین معنی است که با پردازنده‌ی مشترک اینتل و AMD در عموم بازی‌های روز و در رزولوشن 1080P به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست خواهید یافت. این ارقام برای پردازنده‌ی یکپارچه حقیقتا فوق‌العاده است. اینتل در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر استفاده از هسته‌های وگا در این واحد پردازشی، اعلام کرد که این هسته‌ها به صورت سفارشی توسط AMD برای اینتل توسعه یافته‌اند و البته شباهت زیادی به نمونه‌های RX Vega مورد استفاده در دسکتاپ‌ها دارند.

منصفانه است که بگوییم اینتل NUC8i7HVK به اندازه کافی سریع است تا نرخ فریم یکنواخت را در رزولیشن 1080P و یا بالاتر در اکثر بازی ها ارائه کند.

اینتل NUC8i7HVKاینتل NUC8i7HVK

در حالی که ما پیشنهاد نمی‌کنیم که کاربران سعی کنند اینتل NUC8i7HVK را جایگزین کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس و یا PS4 پرو خود نمایند (به علت بازی‌های انحصاری این دو کنسول) در صورتی که نیاز به دستگاهی قدرتمند جهت انجام انواع امور رایانه ای و یا بازی‌های رایانه ای دارید، به نظر این دستگاه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اینتل NUC8i7HVK با ۲ سال گارانتی الماس ایران به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید