مشخصات پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Raptor Lake-S از ۴ تا ۲۴ هسته در سه بستر جداگانه فاش شد

شرکت اینتل قصد دارد ۱۴ پردازنده مختلف از خانواده Raptor Lake-S را معرفی کند که تعداد هسته‌های آن از ۴ به ۲۴ می‌‌رسد. آنچه از خبرها شنیده می‌شود اینتل سه بستر برای این پردازنده‌ها توسعه داده است و تنها پردازنده‌های Core i9 نسل سیزده دارای دو دسته از هسته‌های E می‌باشد.

پردازنده‌های Core i9 شامل چهار پردازنده 13900، 13900KF، 13900K و 13900F می‌باشد که همچون قبل پردازنده‌های سری F گرافیک یکپارچه ندارند. مشخصات کامل این پردازنده هنوز بطور دقیق افشا نشده است اما می‌توان گفت که در پردازنده‌های Core i7 تعداد هسته‌های E نصف شده است.

در پردازنده‌های نسل سیزده سری Core i5 بین سری K (مجهز به سیلیکون B0) و سری غیر K نیز (مجهز به سیلیکون C0) تفاوت اساسی وجود دارد. گفتنی‌ست سیلیکون C0 نسخه جدید ADL-R است. مدل‌های میان رده و پایین رده پردازنده‌های Raptor Lake دارای ۱۴، ۱۰ یا ۴ هسته خواهند بود. کندترین پردازنده Core i3-13100 دارای ۴ هسته P است، اما هیچ هسته E در آن وجود ندارد. به احتمال زیاد جدولی که در زیر مشاهده می‌کنید، فهرست کاملی از پردازنده‌های سری Raptor Lake نخواهد بود. اینتل ممکن است هنوز برخی از مدل‌های سری Raptor Lake را در اختیار شرکای تجاری خود قرار نداده باشد و همچنین مدل‌های مقرون به صرفه مانند Pentium و Celeron در میان این سری به چشم نمی‌خورد.

Intel-13th-Gen-Core-Raptor-Lake-S

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید