عملکرد ضعیف‌تر کارت گرافیک اینتل در بنچمارک OpenCL در برابر RTX3070

کمپانی اینتل از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که می‌خواهد بطور جدی در رقابت بازار کارت‌های گرافیک قرار گیرد. به احتمال زیاد در سال جاری شاهد کارت‌های گرافیک سری DG2 برای پلتفرم دسکتاپ خواهیم بود.

کارت گرافیک پرچم‌دار اینتل که با نام Arc Alchemist معرفی شده است، دارای ۵۱۲ واحد اجرایی EU و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 خواهد بود. این کارت گرافیک در جدیدترین بنچمارک OpenCL سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز را به خود اختصاص داده است اما نتوانسته امتیاز درخوری در مقایسه با کارت گرافیک RTX3070 انویدیا کسب کند.

تاکنون کارت گرافیک Arc Alchemist توانسته است امتیاز ۸۵۴۴۸ را کسب کند. امتیازی که از OpenCL بدست می آید معیار مناسبی برای قضاوت در مورد عملکرد گیمینگ کارت گرافیک نیست. اما با توجه به امتیاز بدست آمده قدرت کارت گرافیک اینتل در محدوده RTX2070 انویدیا قرار می‌گیرد. می‌توان گفت که این کارت در حدود ۴۰ درصد قدرت کمتری نسبت به RTX3070 دارد.

جالب اینجاست که در بنچمارکی دیگر DG2-512 با سرعت کلاک ۲.۱ گیگاهرتز، قدرت پردازشی بیشتری نسبت به RTX3070 داشته است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که اینتل رفته رفته توانسته است بهینه‌سازی بیشتری بر روی سرعت کلاک Arc Alchemist انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید