معرفی مشخصات فنی مینی‌پی‌سی‌های NUC 12 Extreme کمپانی اینتل

به تازگی کمپانی اینتل مینی‌پی­‌سی‌­های سری NUC Extreme معرفی کرده است که تفاوت بسیار زیادی با نسخه­‌های اولیه دارد. اینتل قرار است به زودی دو سیستم نیمه آماده تحت عناوین NUC12EDBI9 و NUC12EDBi7 را با توان مصرفی ۶۵ وات و با پردازنده ­های i9-12900 و i7-12700 روانه بازار کند، پس از قرار معلوم نباید منتظر محصولاتی با سوکت پردازنده مجزا در این نسل باشیم. در ادامه به اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات دوازدهمین نسل از کامپیوترهای یاد شده می­ پردازیم.

به علت کمبود ماژول­‌های حافظه اصلی DDR5، مینی‌­پی­‌سی‌های یاد شده دارای یک جفت شکاف حافظه DDR4 SO-DIMM به جای DDR5 هستند. حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی در آن ۳۲۰۰ مگاهرتز و تا ۶۴ گیگابایت ظرفیت را پشتیبانی خواهد کرد. برای ذخیره ­سازی اطلاعات در آن از سه سوکت PCIe M.2 NVMe با پشتیبانی از فرم فاکتور ۲۲۸۰ و ۲۲۴۲ استفاده شده است و تنها دو سوکت پشتیبانی از درایوهای جامد ساتا و ۲۲۴۲ ارائه می‌کنند. همچنین دارای یک شکاف توسعه PCIe 5.0 x16 برای نصب کارت گرافیک است وگفتنی است تنها کارت­‌های گرافیکی ۳۰۴ میلی‌­متری و دو اسلاته به دلیل محدودیت‌های فیزیکی بر روی آنها قابل نصب می ‌باشند.

درگاه­‌های ورودی و خروجی در مینی‌­پی­‌سی­‌های سری جدید مانند قبل تعبیه شده است و تنها یک پورت اترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در این دستگاه‌­ها وجود دارد.

پورت HDMI تنها محدود به نسخه 2.0b می‌­شود. دو درگاه تاندربولت ۴ دیگر از قابلیت خروجی DisplayPort نیز پشتیبانی کرده‌اند. در پنل پشتی ۶ درگاه USB 3.2 Gen 2 وجود دارد و در پنل جلویی نیز دو پورت USB-A و USB-C و یک جک ۳.۵ میلی‌­متری و یک شکاف کارت­خوان وجود دارد. از جمله ویژگی­‌های دیگر آن می­‌توان به ماژول Wi-Fi 6E AX211 با نسخه ۲.۵ بلوتوث اشاره کرد.

intel-nuc

دیدگاهتان را بنویسید