کارت‌های گرافیکی GeForce RTX 4090 در بازار ایران

انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را با همکاری شرکای برتر خود بنام ASUS، Colorful، Gainward، Galaxy، GIGABYTE، INNO3D، MSI، Palit، PNY و ZOTAC و همچنین یکپارچه‌‌سازها و سازندگان سیستم‌های بازی در سراسر جهان در دسترس قرار داد.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 با داشتن معماری RTX‌ نسل سوم بسیار سریع عمل می‌کند و جهشی کوانتومی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازی‌ها و برنامه‌ها ارائه می‌کند و به خریداران تجربه واقعی می‌دهد.

geforce-rtx-40-series-gaming-performance

عملکرد بازی‌های امروزی تا دو برابر در مقایسه با کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti افزایش یافته است و در نسل بعدی بازی‌های Full Ray Tracing تا ۴ برابر رشد خواهد داشت. با تولید کارت‌های RTX 40 این سطوح عملکردی که قبلا غیر ممکن بود، به شما این قدرت را می‌دهد که بازی‌های Full Ray Tracing را مانند Portal with RTX، NVIDIA Racer RTX و Cyberpunk 2077 اجرا کنید.

امروزه تکنولوژی NVIDIA DLSS در اکثر بازی‌ها عرضه می‌شوند که قادر است عملکرد را چندین برابر کند و به کاربران GeForce RTX 4090 کیفیت 4K، حداکثر تنظیمات و گیم‌پلی FPS‌ بالا را ارائه می‌دهد.

در برنامه‌های تولید محتوای امروزی، کارت گرافیک GeForce RTX 4090 تا دو برابر سریع‌تر عمل می‌کند. با توجه به داشتن انکودرهای نسل هشتم دوگانه که دارای پشتیبانی از کدک‌های AV1 نسل بعدی با پهنای باند بهینه‌سازی شده هستند، زمان خروجی تولید محتوای ویدئویی به نصف کاهش یافته است. استریمرهای آنلاین نیز ۴۰٪ کارایی بهتری را مشاهده خواهند کرد که به آنها اجازه خواهد داد ویدئوهای با کیفیت‌تری را با کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4090 تولید و استریم کنند. همچنین ابزارهای هوش مصنوعی کارهای کسل‌کننده قبلی مانند روتوسکوپی که ابزاری برای ساخت انیمیشن‌های دوبعدی در نرم‌افزار تصحیح رنگ و ویرایش فایل‌های ویدئویی DaVinci Resolve محصول شرکت BlackMagic است را سرعت می‌بخشد، که در حال حاضر ۷۰٪ سریعتر از نسل قبل در پردازنده‌های گرافیکی جدید GeForce RTX 40 عمل می‌کند.

همچنین برنامه‌های شرکای NVIDIA Studio، برای پشتیبانی از ویژگی‌های جدیدی که مزایایی برای هر دو گروه گیمرها و تولیدکنندگان محتوای انتخاب کننده پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40 دارد، ارتقا خواهند یافت. در ادامه باید افزود که برنامه‌های ویرایش محتواهای خلاقانه مانند DaVinci Resolve، افزونه Vokoder برای Adobe Premiere Pro و همچنین Jianying برای پشتیبانی از انکودرهای دوگانه و کدک‌های AV1 در اواخر ماه اکتبر بروز رسانی مورد نیاز را دریافت خواهند کرد. انویدیا همچنین با برنامه‌های جلو‌های ویدئویی محبوب کار می‌کند تا امکان پشتیبانی از AV1 با Notch و AV1 و همچنین انکودرهای دوگانه را با Topaz در آن‌ها فعال کند.

استریمرهای آنلاین مشتاقانه منتظر بروزرسانی OBS Studio هستند که اواخر امسال با پشتیبانی حقیقی افکت‌های بر پایه هوش مصنوعی محبوب نرم‌افزارNVIDIA Broadcast  از جمله پس‌زمینه مجازی، حذف نویز و حذف اکوی ناخواسته منتشر می‌شود. این ویژگی‌ها به زودی در دسترس شرکای NVIDIA Studio نیز قرار خواهد گرفت.

تمامی کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 با فناوری‌های جدید ارائه شده‌اند تا بتوانند کارکرد و بازی سریع‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

تمامی نوآوری‌های گفته شده برای خریداران کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40، از جمله G-SYNC، GeForce Experience ، ShadowPlay Recording  و  Streaming در دسترس است.

پیشنهاد می‌کنیم هنگامی که کارت گرافیک GeForce RTX 40 خود را نصب کردید، درایور جدید Game Ready را نصب کنید تا تفاوت‌ها را در اجرا احساس کنید.

منبع: nvidia

دیدگاهتان را بنویسید