عرضه کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا

از شایعاتی که اخیرا به گوش می­‌رسد یکی از اهداف تولید کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا، این است که بتواند کارت گرافیک نسل بعدی سری Ada را با توان بهتر عرضه کند. طبق این شایعات انویدیا تا الان توانسته مدل­‌های مختلف کارت گرافیک RTX 3090 Ti را برای تراشه­‌های گرافیکی نسل بعد طراحی کند.

انویدیا اعلام کرده است که به همراه این محصول یک آداپتور تبدیل نیز وجود دارد تا دیگر نیازی به یک پاور کامپیوتر با پشتیبانی از کانکتور 12VHPWR نباشد. اما به دلیل اینکه این آداپتور تبدیل سه به یک است پس به یک پاور کامپیوتر با حداقل ۳ کانکتور و ۸ پین PCIe برای اتصال به کارت گرافیک نیاز دارد. همچنین این آداپتور می‌­تواند ۴۵۰ وات انرژی را منتقل کند.

12VHPWR

بعضی از شرکای تجاری نظیر زوتک و MSI و … قطعات کامل ساب سیستم‌­های انتقال انرژی را ندارند. مثلا کارت گرافیک ۴۵۰ وات با تراشه GA102 نیازی به همه این قطعات ندارد ولی در کارت‌های گرافیک ۶۰۰ وات با تراشه AD102 تمام این قطعات مورد نیاز است. گفتنی است مدل RTX 3090 Ti Founders Edition نیز برخی از قطعات را ندارد.

گفته شده طراحی اختصاصی انویدیا که به طراحی V مشهور است تنها توسط کارت­‌های سری Founders Edition استفاده می­‌شود، اما دیده شده که بسیاری از شرکای تجاری انویدیا از این طراحی استفاده می­‌کنند.

طبق شایعات شنیده شده تمامی شرکای تجاری انویدیا از بایوس ۶۰۰ وات استفاده می­‌کنند تا بتوانند خنک کننده مناسب برای نسل بعدی کارت­‌های گرافیک انویدیا RTX 4000 ایجاد کنند.

با تمامی این تفاسیر کارت­‌های گرافیک رده بالای سری RTX 4000 دارای کانکتور ۱۶ پین خواهند بود و به احتمال زیاد انویدیا در کارت گرافیک RTX 4090 از توان حرارتی ۶۰۰ وات استفاده می­‌کند پس نیازمند حداقل دو کانکتور برق است.

دیدگاهتان را بنویسید