پردازنده Core i9-12900KS اینتل به زودی زود رونمایی خواهد شد

کمپانی اینتل قصد دارد پنجم آوریل پرقدرتمندترین پردازنده خود بنام Core i9-12900KS را معرفی کند. این پردازنده از ۱۶ هسته و ۲۴ ترد با حداکثر سرعت کلاک ۵.۵ گیگاهرتز بهره می­ برد؛ با این تفاسیر فرکانس پایه و بوست بیشتری دارد. طبق گزارشات قیمت پردازنده یاد شده در حدود ۸۰۰ دلار خواهد بود که تقریبا دو برابر پردازنده Ryzen 7 5800X3D قیمت دارد. پردازنده Core i9-12900KS در بنچمارک Cinebench R23 با Ryzen 7 5800X3D مقایسه شده است و نتایج، حاکی از آن است که پردازنده اینتل ۳۰ درصد عملکرد بهتری داشته است و شاید جزو بهترین پردازنده ه­ای باشد که تا الان وارد بازار شده است.

مدل KS در مقایسه با نسخه­ های استاندارد دیگر توانسته است سرعت کلاک هسته­ های ضعیف را ۱۰۰ مگاهرتز و هسته ­های قوی را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاهرتز افزایش دهد.

گفتنی است پردازنده یاد شده در عملکرد چند هسته ­ای با ۹.۲ درصد و در عملکرد تک هسته ­ای با ۲۹.۶ درصد توانسته است رقیب خود که پردازنده Ryzen 7 5800X3D می­باشد را شکست دهد.

توان پایه­ ای در این پردازنده ۱۵۰ وات می­ باشد و فرکانس پایه ­ای به ۳.۴ گیگاهرتز و فرکانس بوست در آن به ۵.۵ گیگاهرتز می­ رسد. در ضمن ناگفته نماند که بیشینه توان مصرفی در این پردازنده می­ تواند به ۲۶۰ وات هم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید